Amb la configuració d’una zona d’aparcament al costat de l’escola Els Xiprers, s’han finalitzat els treballs de millora de l’accés amb vehicle a tres  equipaments del Parc de Vallvidrera: Centre d’Informació del Parc Natural de Collserola, escola Els Xiprers i Vil·la Joana (Museu Verdaguer).

El Districte de Sarrià-Sant Gervasi, amb la col·laboració del Serveis Tècnics del Consorci del Parc de Collserola, ha dut a terme la darrera fase d’ordenació i condicionament de l’espai d’accés vehicular a l’escola Els Xiprers. Està situada al Parc de Vallvidrera, un espai que aplega tres centres públics de caire educatiu i cultural: l’escola, el Centre d’Informació del Parc i el Museu-Verdaguer Vil·la Joana.

L’any 2006 es va dur a terme la pavimentació d’un primer tram de la pista que, des de la carretera BV-1418 (de Vallvidrera a Sant Cugat), dóna accés als tres centres esmentats. El Consorci és molt restrictiu en aquesta mena d’actuacions i només les du a terme en casos molt justificats. En aquest cas es va optar per aplicar un paviment dur, tant per raons de seguretat com per millorar l’operativitat (evitant el deteriorament i l’erosió del paviment de terra, per la menor emissió de pols que afectava als escolars i als usuaris del parc, etc.). L’actuació es va concloure l’any 2011, tot i així va quedar pendent el tram final del ramal que dona accés al l’escola Els Xiprers.

Amb aquesta actuació s’ha pavimentat fins al tancament amb cadena, que és on s’inicia la pista que va cap Can Cortès i La Budellerai i s’ha configurat i endreçat l’espai d’aparcament de l’escola que havia esdevingut un espai deteriorat i marginal. Alhora, també s’ha apropat el tancament amb cadena cap a l’escola, per fer disminuir la velocitat de les bicicletes (que en aquest tram fa baixada) i s’ha delimitat un espai de gir per a que els vehicles puguin fer mitja volta.

Aquestes petites actuacions d’ordenació i bon acabat de l’espai en indrets de transició entre zones urbanes i el parc, constitueixen una millora important que donen qualitat i beneficien el funcionament i la relació harmònica dels dos àmbits.

 

Més informació:

 

CPNSC, 13/01/2015

compartir