Des del diumenge 15 de març i fins al 15 de octubre, entren en vigor les mesures de prevenció d’incendis forestals establertes al Decret 64/1995 de la Generalitat de Catalunya. Tot i la situació meteorològica favorable dels darrers mesos i les restriccions d’accés al medi natural vigents per la pesta porcina africana, és essencial mantenir la màxima prudència en el nostre pas per les vies i zones on l’accés al Parc Natural és permès.
A partir del 15 de març comença el període de risc d’incendis forestal. Per aquest motiu, la Generalitat de Catalunya prohibeix diverses activitats que poden generar foc o espurnes als terrenys forestals, amb l’objectiu de protegir el medi natural i prevenir incendis.
Tot i les restriccions d’accés al medi natural vigents al Parc arran del brot de pesta porcina africana, recordem que, com cada any, el Decret 64/1995 de la Generalitat de Catalunya estableix que, del 15 de març al 15 d’octubre, queden prohibides diverses activitats als terrenys forestals –amb arbres o sense– i a la franja de 500 metres que els envolta. Les principals prohibicions són les següents:
- Encendre foc per qualsevol finalitat.
- Cremar rostolls, marges o restes d’aprofitament forestals, agrícoles o de jardineria.
- Fer focs d’esbarjo, excepte en barbacoes amb mataguspires o fogons de gas situats en àrees de lleure, zones d’acampada o parcel·les d’urbanitzacions.
- Llançar objectes encesos.
- Abocar escombraries, o restes vegetals o industrials de qualsevol tipus.
- Llançar coets, petards, globus, fanalets, focs artificials o qualsevol artefacte que contingui foc.
- Utilitzar bufadors o eines de tall de ferro en obres dins de terrenys forestals.
En cas de detectar foc o una columna de fum, cal trucar al 112.
Comparteix la notícia a través de



