L'home i la natura: paisatge i cultura

TIPUS: Bicicleta de muntanya
DIFICULTAT: Mitjana
TEMPS: 1h 45 min
DISTANCIA: 18,1 km
AMBIT: BICI
INICI: Parc de la Riera (Cerdanyola del Vallès)
FINAL: Parc de la Riera (Cerdanyola del Vallès)

Descàrregues

Itinerari circular que s’inicia davant la caseta d’informació del Parc de la riera en direcció a Can Catà. Passat l’aqüeducte deixarem a mà dreta la masia de can Canaletes, custodiada per una filera de lledoners. A l’esquerra camps de conreu i al bell mig, l’ermita de Santa Maria de les Feixes. En direcció al cementiri de Collserola enfilarem cap a la Serra de na Joana, pel camí carener passarem per una de les 13 basses d’extinció d’incendis distribuïdes pel Parc. Davant mateix del Turó de Montcada i a la dreta, la Torre Bones Hores o Llar Joan XXIII. Els dies clars la vista arriba a veure el mar.

Arribem fins el mirador de l’Estrella dins l’àrea de can Cuiàs, prop de les taules hi tenim una font d’aigua potable. Travessem l’àrea per dalt fins a trobar un camí a mà dreta que s’endinsa i fa drecera a enllaçar amb la pista A07. El primer tram ens obliga a baixar de la bicicleta i fer a peu uns 100 mentres ja que el pendent és massa fort. Passem per una zona on destaca la presència del roure i on, a més, s’hi observa la intervenció forestal. Des del camí cap al bosc s’ha fet una estassada de vegetació arbustiva. La ruta també ens porta fins al Passeig de les Aigües i arriba al barri de Torre Baró. Abans, però, tindrem l’opció d’escurçar el recorregut uns 5 quilòmetres prenent un camí alternatiu planer que ens evita baixar a la ciutat i pujar per la pista de can Masdeu. Sinó l’itinerari segueix per la carretera Alta de Roquetes fins la clínica Staurus; trobant a mig camí la font d’en Canyelles on quasi sempre hi ha gent.

Arribats a Can Masdeu enfilem la pista A03, passant per una zona de brolla i prats secs pel vessant solell de la serra fins arribar a can Rius. Creuem la carretera del cementiri per entrar a la pista A04. És un bon punt per parar i contemplar la vista panoràmica de Barcelona. Carenegem pel vessant barceloní deixant a mà dreta la masia de can Ferrer. La carena ens permet canviar de vessant tot prenent la pista A14. El camí és ara una baixada suau que s’accentua més endavant. Seguim en direcció a l’ermita de Sant Iscle pel camí carener fins arribar a una tanca que ens obliga a desviar-nos seguint el descens. Si estem al cas veurem al fons entre la pineda, el Turó de Montcada. Arribant al final del camí, enllacem amb la pista de can Catà fins arribar de nou al Parc de la Riera.