Pels valls de l'oest

INICI: Estació FGC La Floresta
FINAL: Estació FGC Les Planes

Descàrregues

L’inici és a l’estació de FGC de La Floresta i el primer tram circula per zona urbana. Ens endinsarem al bosc fent un suau descens pel mateix camí que el GR92. Arribarem a una clariana on conflueix la pista cap a Can Modolell, una construcció que ens sorprendrà a la dreta del camí. Davant mateix, el pontet sobre la Rierada marcarà el primer tram de pujada que, si bé comença suaument, no triga gaire a ser pronunciada i constant fins a la carretera de Molins. El tram de carretera ens permetrà el pas cap a Can Campmany, el Turó del Quirze i Santa Creu d’Olorda, que veurem just davant nostre, al capdamunt de la vall. El tram inicialment de baixada és força agradable però ben aviat la pujada serà constant fins a l’àrea de lleure de Santa Creu on hi apareixerem per darrera, just davant la Pedrera de pissarres negres. Serà el moment de la parada si ho necessitem.

Seguirem cap a la vall de Sant Feliu, la torre de guaita del Parc ens acompanyarà al llarg del camí que ara, en descens, ens durà fins a la Font de Can Ferriol, la Torre del Bisbe (masia fortalesa del s.XII), les ruïnes del convent de Santa Margarida (s.XII) i la font que porta el mateix nom. En aquest punt s’inicia el darrer tram de pendent continuat de quasi dos quilòmetres. El farem pedalant per un bosquet d’alzines joves fins arribar al Coll de les Torres. Continuant per la pista de Can Llevallol, ens sorprendrà la visió espectacular del Tibidabo i la Torre de Collserola. El camí, força planer, passa de resquitllada pels barris de Mas Sauró i Mas Guimbau (Les Planes). Pel camí del turó de l’alzinar, observarem les casetes que ocupen el vessant de la muntanya, i per una pineda de pi blanc acompanyada d’alzines, roures i alguns arboços, arribarem als coneguts berenadors de Les Planes. A dos-cents metres ens queda l’estació de FGC, punt final del recorregut.