-
El 13 de febrer la Generalitat de Catalunya ha notificat un nou focus de pesta porcina africana al municipi de Molins de Rei, dins de la zona infectada de baix risc.
-
Els municipis de Molins de Rei i el Papiol passen a estar inclosos en la zona d’infecció d’alt risc, amb les mateixes restriccions i prohibició total d’accés que Sant Cugat del Vallès, Cerdanyola del Vallès i Montcada i Reixac.
El Departament d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació ha publicat avui una nova resolució amb la notificació d’un nou focus de pesta porcina africana (PPA), al municipi de Molins de Rei.
La principal novetat és que els municipis de Molins de Rei i el Papiol passen a estar inclosos dins la zona infectada d’alt risc.
Es pot consultar el text complet de la resolució aquí: enllaç
Recordem que:
- Es mantenen les restriccions al Parc Natural de la Serra de Collserola, als municipis situats en zona de baix risc:
- Horari nocturn (de 22 h a 6 h): es prohibeix l’accés al Parc Natural.
- Horari diürn (de 6 h a 22 h): es prohibeix l’accés al Parc Natural i la realització d’activitats de lleure, educatives, esportives o econòmiques en grups de més de 10 persones. Així, aquesta restricció afecta la zona de Collserola dels municipis de Barcelona, Esplugues de Llobregat, Sant Just Desvern i Sant Feliu de Llobregat.
- Està prohibit alimentar els senglars i qualsevol altra activitat o acció que pugui provocar l’acostament o la seva dispersió i que no es permet manipular ni retirar els elements de contenció i control biològic de la població de senglars que s’han instal·lat.
| Àmbit | Municipis | Accés al medi natural | Horari | Activitats | Altres mesures |
|---|---|---|---|---|---|
| Zona d’alt risc (0–6 km) | Sant Cugat del Vallès Cerdanyola del Vallès Montcada i Reixac Molins de Rei El Papiol |
Prohibit (persones i animals domèstics) |
Dia i nit | ❌ Esport, oci i educació ✔️ Accés a habitatges, explotacions ramaderes o agrícoles ✔️ Accés a equipaments i restauració |
✔️ Treballs forestals de prevenció d’incendis ❌ Activitats forestals no vinculades a la prevenció d’incendis ❌ Alimentar senglars ❌ Manipular elements de control biològic |
| Zona de baix risc (6–20 km) dins del Parc Natural |
Barcelona Esplugues de Llobregat Sant Just Desvern Sant Feliu de Llobregat |
Restringit | Dia: 6–22 h Nit: 22–6 h |
Dia:
Nit:
Tot el dia: |
✔️ Treballs forestals de prevenció d’incendis ❌ Activitats forestals no vinculades a la prevenció d’incendis ❌ Alimentar senglars ❌ Manipular elements de control biològic |
La pesta porcina africana no afecta les persones, però suposa un risc molt greu per a les poblacions de senglar i pot tenir greus conseqüències per al sector porcí en cas d’arribar a les explotacions ramaderes.
El senglar té un paper clau en la dinàmica ecològica de la serra i és una espècie essencial per al manteniment de l’equilibri dels ecosistemes de Collserola.
Des del Consorci del Parc del Parc Natural de la Serra de Collserola, continuem coordinats amb els responsables del DARPA, cossos d’agents rurals, ajuntaments i policies municipals per contribuir a l’aplicació de les mesures.
Alhora, agraïm la col·laboració de les persones que visiten el parc, mantenim el centre d’informació obert per poder atendre totes les consultes, i els pròxims diumenges obrirem el punt d’informació ubicat al Pla de Maduixers.
Per estar al dia de les novetats i mesures, consulteu la pàgina web del parc natural: https://parcnaturalcollserola.cat/fauna/ppa/
Comparteix la notícia a través de
Més informació
- Resolució ARP/381/2026, de 13 de febrer, per la qual es declara un nou focus de pesta porcina africana (PPA) i es modifica la Resolució ARP/4435/2025, de 29 de novembre



