El Consorci inicia les obres de la 2a fase de la rehabilitació de Can Borni, amb l’objectiu de millorar les condicions de l’equipament i aconseguir un augment de l’eficiència energètica.
Per garantir la seguretat dels visitants al recinte, els Jardins de Can Borni restaran tancats al públic durant el període d’obres, que s’inicien aquest dilluns 10 de novembre i està previst que finalitzin el primer trimestre de 2026.

Can Borni és un equipament del Consorci amb espais de treball i magatzem per al personal de manteniment del Servei d’Acció Territorial del Parc Natural. Està ubicat als Jardins de Can Borni, situats sota el Tibidabo i a tocar de la carretera de la Rabassada a Vallvidrera (BV-1418).
En la primera fase del projecte de rehabilitació es va millorar algunes de les patologies existents en cobertes, façanes i interiors, i es va fer la reforma de vestidors i serveis higiènics de l’edifici.
Més informació sobre la 1a fase de la rehabilitació: Obres a Can Borni per reduir els consums i millorar les condicions de l’equipament
Els objectius principals de la segona fase són condicionar l’espai de taller, la instal·lació de geotèrmia com a font generadora d’aigua calenta, la millora de la climatització interior, la renovació de mobiliari i l’arranjament del perímetre exterior de l’edifici.
Durant les obres es faran les instal·lacions provisionals necessàries per mantenir l’equipament en servei, tot i que el recinte estarà tancat al públic fins a la finalització de les obres.
Els Jardins de Can Borni
Els Jardins de Can Borni (patrimoni arquitectònic del Parc Natural de la Serra de Collserola) es va construir amb motiu de l’Exposició Internacional de 1929 com a jardí d’aclimatació de plantes d’arreu del món. El projecte va ser obra de Nicolau Maria Rubió i Tudurí (1891-1981), arquitecte, urbanista i paisatgista, qui en projectar el viver, es va inspirar en els jardins que més admirava: els jardins romans i àrabs. L’espai exterior està conformat per antigues plataformes destinades al viver, murets de pedra seca i les diferents fonts i canalets d’aigua.
L’obertura al públic dels jardins és gestionada pel Parc d’Atraccions del Tibidabo. Podeu consultar la informació i horaris per a la visita al seu web.

Comparteix la notícia a través de


