Colors i olors de tardor

TIPUS: Bicicleta de muntanya
DIFICULTAT: Baixa
TEMPS: 15 min
DISTANCIA: 1 km
AMBIT: BICI
INICI: Residència Vista Rica (km 4,8 ctra de la Rabassada BV 1417)
FINAL: Clariana de la urbanització Sant Medir

Descàrregues

Passejada familiar en bicicleta recomanada a partir dels 6 anys, que transita per pista forestal ampla oberta a la circulació rodada. És una ruta ideal per observar la vegetació del parc. Si la fem a l’hivern, descobrirem les flors blanques del marfull, disposades en forma d’ombrel·la (com un pom). Aquest és un arbust típic del sotabosc d’alzinar que presenta una fulla coberta de pèl i forma de llança. També hi podrem trobar bruc, més alt i vertical, flors petites i disposades de manera dispersa. Antigament les branques seques s’aprofitaven per fer escombres i la soca per fer pipes de fumar. Un bon recurs per a la identificació de plantes són les fitxes de camp editades pel Consorci del Parc.

Aquesta pista coneguda coma Pas del Rei, ens ofereix un camí totalment planer que ens durà fins la clariana d’accés a la Urbanització de Sant Medir. Si anem amb nens petits (6-7 anys), aquest serà el punt de retorn. Amb nens més grans, podem continuar enfilant la pista BO4 i fer uns 400 metres de pujada fins una cruïlla de camins. Davant nostre trobarem la indicació del turó de la Magarola, punt d’observació d’aus rapinyaires a la tardor (no és permès l’accés en bicicleta). La bifurcació permet continuar a l’esquerra en direcció al Vallès, a la dreta cap el Barcelonès o sinó, iniciar el camí de retorn cap a Vista Rica.